Sider

fredag den 17. december 2010

Julehygge

Er i ved at være klar til julen?

Jeg har næsten overstået alle julegaveindkøb dvs. jeg mangler 2 gaver...
Men jeg mangler at lave julekortene færdige, vælge julebilledet af min dejlige Basse, lave til & fra kort, lave et bestillingskort til min søster, bage julekager og handle ind til julen..
Ouha, jeg bliver da helt forpustet. Jeg har  stadig en masse gøremål tilbage inden det er jul, men heldigvis har jeg fri både d. 22 & d. 23., så jeg skal nok nå det hele - uden stress...

Jeg elsker at lave forskellige små juleprojekter. Det plejer at være en Tilda Nisse eller engel, som jeg syntes er super søde og helt unikke.

I år har jeg haft travlt med projekter til Scrapsisters Jule magasinet.
Jeg har bidraget med følgende:



Jeg valgte, at lave et mavebælte til lyset.
Det er Pyntet med en af mine elskede papirdoiley og det ternede julepapir fra Maja Design, som er stanet ud med en af de nye spellbinderdies (som jeg også elsker lige nu).
Jeg har derud over pyntet med forskellige røde blomster:  Julestjernerne er fra Prima og de røde roser er fra WOC.
Jeg har brugt et chipboard tal, som er malet med guld Dabber og sværtet med Vintage Photo.

Bæltet er på bagsiden lukket med en snørrelukning, så man kan varriere størelsen af lyset.
Min tanke var at man kunne bruge den  til en nem og hurtig adventskalender.




Jeg lavede disse 3 vintage inspirede juletags.
Jeg har brugt et stort tag som base for alle kortene.


På dette tag har jeg brugt et gammelt nodeark, som er sværtet og distresset i kanten.
Juletræet er foldet af Julepapiret fra Maja Design og sat på en papirdoiley :) 
God jul remsen forneden er den kant man normalt smider væk fra mønsterarkene. Den er også fra Maja Design.


Her har jeg igen brugt julepapiret fra Maja Design som baggrund sammen med lidt nodepapir. Julemanden er fra Pions juleserie. Snefnuget er sammensat af 2 forskellige dies fra  Marianne Design. For at give lidt struktur har jeg givet det et  lag gesso, sværte og glimmer stickels.  


På dette tag har jeg leget med mine flotte snefnug stempler :)
Jeg har først sværtet tagen med Distress ink (faded jeans,stormy sky og lidt vintage photo).
Derefter har jeg embosset forskellige snefnug med hvid og clear embossing. De blå snefnug er bare stemplet på tagen med stormy sky.
Engelene og papiret er fra Pion.


Jeg håber, at i får en rigtig dejlig weekend :)

Husk der er en ny udfordring på Vintage Udfordringen :)

Til slut skal i lige have en lille julesang, som virkelig bringer minder frem hos mig..
Den er virkelig kitch, men jeg kan huske at vi ALTID hørte den hjemme imens vi hyggede i julen.




Knus 

2 kommentarer:

Pia sagde ...

wow såååå nydelige sager du har lavet, lækre tags. Du må have en god weekend
knus Pia

Signe Bendorff sagde ...

Sikke en masse du skal nå... Men er helt sikker på at det ikke bliver noget problem ;)

Og sikke nogle fine ting du har lavet ;) Du er bare knald dygtig ;)